piątek, 5 listopada 2010

EUR/USD i poziomy DiNapolego

Jako że EUR/USD się osłabia i zbliża do wsparcia na 1.41, wypadałoby dwa słowa więcej napisać na ten temat. Otóż oprócz tego, że 1.41 jest liczbą okrągłą i może stanowić jakiś punkt odniesienia , czy też przystanek dla traderów, to kryje się za nią coś więcej.
Wiele miesięcy temu wiele czasu poświęciłem na analizę tzw. poziomów DiNapolego. Do pełnego opisu metody odsyłam do książki napisanej przez Joe DiNapolego. Dla potrzeby moich rozważań wybrałem tylko mały fragment wyrwany niejako z całości. Otóż chciałem się przekonać o skuteczności samych poziomów czyli tzw. zagęszczeń. Pozwolę sobie użyć i wyjaśnić terminologię samego autora. Zagęszczenia składają się z minimum dwóch tzw. węzłów Fibonacciego. Węzeł Fibonacciego to nic innego jak poziom Fibonacciego. Autor używał dwóch węzłów: 0.382 i 0.618. Pomiary, w przypadku trendu wzrostowego, wykonuje się od paru ostatnich istotnych dołków czyli fachowo mówiąc punktów reakcji. Według teorii wsparcie (lub opór) zlokalizowane są w miejscu gdzie nachodzą na siebie dwa węzły. Takie miejsce, jak wcześniej wspominałem, nazywa się zagęszczeniem.
Po przeanalizowaniu setek takich sytuacji rynkowych na paru instrumentach finansowych doszedłem do wniosku, iż sam wyżej opisany element na nic mi się zda w kontekście otwierania pozycji. Oczywiście spośród wielu zdarzeń mógłbym z łatwością wyciągnąć idealne przykłady, ale nie mam na szczęście takiej potrzeby. Chciałbym natomiast zaznaczyć, że uważam, iż często "coś się dzieje" w okolicy w ten sposób wyznaczonych poziomów. Niestety to, że coś się dzieje nie wystarczy. Jeżeli miałbym tłumaczyć przyczynę zachowania się ceny przy tych poziomach w taki, a nie inny sposób to przyczyny mogę wymienić dwie. Same poziomy Fibonacciego są bardzo popularna metoda identyfikacji wsparć i oporów na całym świecie, więc wszyscy na nie patrzą. Dodatkowo jeżeli dwa takie poziomy się spotkają w jednym miejscu to prawdopodobieństwo wzrasta. Druga przyczyna leży u podstaw teorii samych zniesień i wchodzi głębiej w psychologię, proporcje poszczególnych odcinków i ich odniesienie w naturze itp. Ale o tym kiedy indziej.
Na poziomie 1.41 spotykają się dwa węzły ,wobec czego występuje zagęszczenie, które w teorii może stanowić wsparcie. Zbliżające się payrollsy mogą zburzyć cały piękny obraz techniczny nad którym tak dywaguję, natomiast nigdy nie zaszkodzi zwrócić uwagę na to co się będzie działo.

forex blog analiza techniczna eur usd

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz